This is main content

Milieuklacht

Als inwoner van Noord-Brabant kunt u ons helpen uw leefomgeving veilig en schoon te houden. Heeft u overlast van een bedrijf? Of ziet u dat er iets mis is op milieugebied? Doe dan een melding bij de MilieuKlachtenCentrale. Milieuklachten gaan bijvoorbeeld over geluid, geur, zwemwater, bodem- of luchtverontreiniging. De omgevingsdienst controleert dan of het bedrijf zich aan de milieuregels houdt. 

Milieuklacht over een bedrijf?
Een spoedeisende klacht meldt u via T: (073) 681 28 21. Dit telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar.
Inwoners van gemeenten in Noord-Brabant kunnen hun niet-spoedeisende klacht ook melden via een webformulier. Uw melding kunt u vervolgens volgen via het meldingssysteem s@men.

Zwemwater
Heeft u een klacht of mededeling over zwemmen in buitenwater? Neem dan contact op met de zwemwatertelefoon via T: (073) 6808058 of MilieuKlachtenCentrale. Wilt u weten waar het wel en niet veilig is om te zwemmen? Kijk dan op de website over zwemwater.

Klachten bestemd voor een andere instantie
De MilieuKlachtenCentrale is bedoeld voor meldingen over het milieu en zwemwater. Voor de volgende klachten verwijzen we u door naar de volgende instanties:

  • Hondenpoep (gemeente en/of milieupolitie)
  • Vuilniszakken (milieupolitie, reinigingsdienst en/of gemeente)
  • Zwerfvuil (milieupolitie, reinigingsdienst en/of gemeente)
  • Ongedierte (milieupolitie/reinigingsdienst)
  • Groenonderhoud (gemeente)
  • Verkeersoverlast (gemeente)
  • Verontreiniging van oppervlaktewater (Waterschap/Rijkswaterstaat)
  • Legen vuilcontainer (gemeente)
  • Sluitingstijden horeca (gemeente)
  • Openbare orde, drugs, overlast hangjongeren (politie)

U kunt voor deze meldingen ook de app Buiten Beter gebruiken. U kunt dan op de plek waar u een probleem signaleert direct een melding kan doen bij de gemeente.

 

Logo MilieuKlachtenCentrale